Retta tekniseksi manageriksi Lahden Diakoniasäätiön yhteiskuntakiinteistöille

Lahden Diakoniasäätiö valitsi Rettan tuottamaan teknisen manageerauksen palveluita viiteen Lahdessa sijaitsevaan yhteiskuntakiinteistöönsä. Yhteistyö alkoi 1.6.2023.

Retta tarjoaa teknisen manageerauksen palveluita Lahden Diakoniasäätiön omistamiin yhteiskuntakiinteistöihin, joissa tuotetaan terveydenhuollon ja koulutuksen palveluita, asumispalveluita sekä muita yleishyödyllisiä palveluita. Palvelun tuottaa Rettan Lahdessa toimiva toimitilapalveluiden tiimi.

”Meille on erityisen tärkeää hyvin toimivat ja ylläpidetyt tilat, niin omien palveluidemme kuin yritysvuokralaistemme osalta. Siksi halusimme osaavan ja luotettavan kumppanin kiinteistöjemme hoitoon. Odotamme innolla uuden yhteistyön käynnistymistä Rettan kanssa.”, toteaa Lahden Diakoniasäätiön toimitusjohtaja Tiina Mäkelä.

”Meille rettalaisille on erittäin mielenkiintoista päästä työskentelemään monipuolisesti erilaisten sijoittaja-asiakkaiden ja erilaisten kiinteistöjen parissa. Yhteiskuntakiinteistöihin, joiden hoitamisesta meillä on vankkaa osaamista ja kokemusta, kohdistuu niiden toiminnan luonteen johdosta paljon odotuksia ja niiden toimintavarmuus on ensisijaisen tärkeää. Olenkin todella tyytyväinen, että pääsemme varmistamaan, että Lahden Diakoniasäätiön kiinteistöt toimivat optimaalisesti ja palvelevat kiinteistöjen käyttäjiä parhaalla mahdollisella tavalla läpi kiinteistön elinkaaren.”, Rettan toimitilapalveluiden johtaja Immo Suutarinen kommentoi.

Parhaat käytännöt käyttöön

Retta manageeraa myös monia muita yhteiskuntakiinteistöjä ympäri Suomen, ja aiemmista kokemuksista kumpuavat parhaat käytännöt pääsevät käyttöön myös Lahden Diakoniasäätiön kohteissa.

”Kiinteistöjen käyttäjien tyytyväisyys ja läsnäolo asiakkaan kohteilla tulevat olemaan toimintamme painopisteinä. Palvelut kiinteistöihin tuottaa Lahdessa toimiva tiimimme, jolla on erinomainen paikallistuntemus ja joka on lähellä asiakasta. Meille on tärkeää tietää, miten arki kiinteistöllä sujuu, jotta pystymme varmistamaan, että kiinteistössä kaikki toimii kuten pitää ja käyttäjät ovat tyytyväisiä.”, Suutarinen summaa.