{{ result.type_rendered }}
Rakennuttamispalvelut on yksi Rettan uusista, vahvassa kasvussa olevista toiminnoista. Rakennuttamispalveluita on tarjolla sekä Retta Managementin että Retta Isännöinnin asiakkaille.
Palveluita rakennuttamisen kaikkiin vaiheisiin
Rakennuttamispalveluita vetävä Jussi Mäkelä kertoo, että hänen tiiminsä pystyy olemaan asiakkaalle avuksi rakennushankkeen kaikissa vaiheissa, aina tarvekartoituksista, projektin johtamisesta ja urakoitsijoiden kilpailutuksesta työmaavaiheeseen asti.
”Harva kiinteistönomistaja on rakennusalan ammattilainen, joka tuntisi rakennuttamiseen liittyvät sopimukset ja sääntelyn perinpohjaisesti. Rettalle taas on hankittu viime aikoina paljon rakennusalan erityisosaamista, joten pystymme auttamaan asiakkaitamme viemään suuremmatkin rakennusprojektit onnistuneesti loppuun ja ratkomaan matkan varrella eteen tulevia haasteita.”, Mäkelä kuvailee.
Jotta asiakasta pystytään palvelemaan laadukkaasti erilaisten hankkeiden koko elinkaaren ajan, rakennuttamispalvelujen tiimi koostuu projektipäälliköistä, rakennus- ja taloteknisen valvonnan asiantuntijoista sekä hankkeesta riippuen muista asiantuntijoista.
Asiakas tekee päätökset, Rettalla konsultoiva rooli
Rakennuttamispalvelujen asiakas voi olla yhtä hyvin yksittäinen taloyhtiö kuin monen kiinteistön omistaja. Ainoa rajoitus on hankkeen koko, sillä tiimin palvelut on suunnattu suurempien hankkeiden laadukkaan toteutuksen varmistamiseen.
”Meihin kannattaa ottaa matalalla kynnyksellä yhteyttä, kun asiakkaalla on suunnitteilla vähänkin isompi tai monimutkaisempi hanke. Tiimimme asiantuntijat auttavat välttämään hankkeiden sudenkuopat, jotka saattavat ajan myötä muuttua virheiksi. Virheiden taklaaminen ennalta säästää asiakkaalta aikaa ja rahaa.”, Mäkelä toteaa.
Tyypillisimpiä hankkeita ovat toistaiseksi olleet toimitilojen vuokralaisille toteutetut muutoshankkeet sekä uudisrakennushankkeet.
”Rettan rakennuttamispalveluiden rooli on hankkeissa aina konsultoiva, ja asiakas on se, joka tekee päätökset. Meidän tehtävämme on kuunnella ja neuvoa asiakasta, pitää langat käsissä sekä auttaa asiakasta pääsemään haluttuun lopputulokseen, budjetissa ja aikatauluissa pysyen.”, Mäkelä summaa.
Kysy lisätietoa rakennuttamispalveluista omalta asiakasvastaavaltasi tai isännöitsijältäsi!