{{ result.type_rendered }}
Realia Management är ett tjänsteföretag som specialiserat sig på fastighetsförvaltning. Våra tjänster tillhandahåller vi på 14 orter med över 300 sakkunniga. Våra kunder är privata och offentliga ägare och användare av kommersiella fastighets- och bostadsobjekt samt fondbolag, banker och många andra fastighetsaktörer. Våra tjänster omfattar fastighetsförvaltning och tjänster för uthyrning av bostäder och affärs- och kontorslokaler, ekonomi- och rapporteringstjänster, energitjänster, värderings- och konsulttjänster samt byggherretjänster. Vi har det största utbudet av tjänster inom branschen och vi tror att vi med expertis och aktuell marknadsinformation kan förbättra våra kunders resultat.
Vi ingår i Retta Group, Nordens största koncern för fastighetshandel och fastighetsförvaltning, med cirka 2000 anställda i Finland, Estland, Lettland, Litauen och Sverige.
Retta Group ägs av den nordiska kapitalinvesteringsfonden Altor Fund IV.
När hyresgästerna är nöjda – oavsett om det gäller konsumenter eller företag – är fastigheternas nyttjandegrad hög.
Vi sörjer för goda förhållanden och en smidig vardag i fastigheten, så att användaren inte behöver oroa sig för detta.
Vår mission är att tillhandahålla den bästa kundservicen inom fastighetsbranschen för er och hyresgästerna i era fastigheter.
Vi satsar väldigt mycket på att utveckla våra tjänster utifrån kundernas verkliga behov. Som ett finskt företag som verkar i Finland är vi fria att utveckla vår verksamhet smidigt och pröva på olika saker som gagnar våra kunder regionalt och nationellt. En av hörnstenarna i vår utveckling är att göra det tillsammans – både mellan Rettaanställda och med kunder.
”Missionen är att vara bäst inom kundservice i fastighetsbranschen”
För oss innebär kvalitet att våra tjänster är ändamålsenliga och lägliga med tanke på kundens förändrade behov. Nyckeln till vår verksamhet är att förstå och tillgodose kundens behov samt att ständigt utveckla vår verksamhet och vårt utbud av tjänster.
Koncernens utvecklingsarbete baserar sig på uppföljning och fortlöpande utveckling av verksamheten i enlighet med förändringarna, målen samt de krav som branschen och kunderna och lagstiftningen ställer. Vi åtar oss att uppfylla dessa identifierade krav i all vår verksamhet. Vår verksamhet styrs av etiska riktlinjer som förpliktar vår personal och våra leverantörer.
Varje anställd vid Retta Management ansvarar för arbetets kvalitet, oberoende av om arbetet utförs självständigt eller tillsammans med andra.
Kvalitetsmålen följs kontinuerligt av utsedda ansvariga personer, regelbundet vid ledningsgruppens möten samt vid årliga översyner av ledningen. Dessutom mäts uppnåendet av målen genom regelbundna enkäter bland kunder och personal.
Aktiva utvecklingsförslag
Vi arbetar aktivt med att utveckla er fastighetsegendom.
Vi håller dig uppdaterad
Du får en realtidsvy över fastigheternas status med de modernaste digitala lösningarna i branschen.
Vi är en riksomfattande tjänsteleverantör
En riksomfattande tjänsteleverantör för fastighetsledning, hyresförmedling och disponenttjänster.
”Fastighetsbranschen är inte bara byggnader, utan det handlar om människor, vare sig det handlar om hem eller gemensamma arbetslokaler. Människan är den viktigaste delen, och väggarna är bakgrunden. Med fungerande grundläggande funktioner kan utrymmet i bästa fall inspirera till välstånd och innovativitet.”
Minna Toivainen, affärsdirektör, Retta Management