Retta Isännöinti, Jyväskylä

Lyseonkatu 4, 40100 Jyväskylä
Tfn. 010  228 7600

Öppettider: mån-tors 10-15, fre 10-14

Telefontjänst: mån-fre 9-16
Du kan också göra affärer elektroniskt i Oma Retta-tjänsten 24/7.

OmaRetta-tjänsten för bostadsbolag

OmaRetta är en elektronisk servicekanal för ditt bostadsbolags styrelse, aktieägare och invånare. All information gällande bostadsbolaget och boendet finns tillgänglig i tjänsten OmaRetta och det är lätt att sköta ärenden. I tjänsten kan du bland annat lämna anmälningar till din disponent, beställa dokument, boka tider och mycket mer.

Felanmälan

Med en felanmälan kan du meddela om problem som kräver serviceåtgärder. Vid brådskande skador, till exempel vattenskador, ska du omedelbart kontakta servicebolagets jour per telefon.

Dokumentbeställningar

Beställ dokument, till exempel disponentintyg, bolagsordning eller utdrag ur boenderegistret, direkt via tjänsten och betala ditt köp med nätbankskoder eller faktura.

Egna betalningsuppgifter

I tjänsten ser du alla dina faktureringsuppgifter som rör ditt eget bostadsbolag, om det så är fråga om vederlagsbetalningar, bruksavgift eller vattenfakturor.

Tidsbokning

Skicka en bokningsförfrågan om parkeringsplats, bastu eller något annat utrymme i ditt bostadsbolag.

Vanliga frågor

Kunde du inte hitta svar på din fråga? Se ännu vanliga frågor som kundtjänsten får

Töihin Rettalle. Monipuolisia kiinteistöalan tehtäviä

I huvudstadsregionen kan du få service från vår yrkeskunniga kundtjänstcentral. Obs: Om du bor i en av Rettas hyresbostäder, hittar du kontaktuppgifterna till kundtjänsten här (på finska).

Kundtjänstens tjänster för bostadsbolag och dess invånare

Skötsel av bostadsbolagets invånarkontakter per telefon, e-post och chatt (vid behov hänvisning till underhållet osv.) Dokumentbeställningar (disponentintyg, låneandelsräkningar m.m.) aktieregistreringen.  Läs noggrannare anvisningar här. Flyttanmälningar, inloggningsproblem vid elektronisk ärendehantering, parkeringsplatser, bastutider, beställning av extra nycklar, ändringar av vederlag samt betalningsärenden, övertrassering av konto vid överbetalningar (återbetalning av vattenavgift) eller kvitton (till exempel bensin för gräsklippning, material för gårdstalko) och utjämningsfakturering för vatten.

Vår telefontjänst är tillgänglig vardagar 9-16. Kontrollera servicenumret för ditt område via kontorsökningen

Experterna i våra kontor

Person placeholder image
Marko Räikkönen
yksikönpäällikkö, AIT, ITS
Person placeholder image
Saara-Elina Partanen
isännöitsijä IAT, RI-AMK
Person placeholder image
Heidi Hakanpää
toimistoisännöitsijä
Person placeholder image
Piia Honkaluoma
isännöitsijä, IAT
Person placeholder image
Olli Leinonen
isännöitsijä IAT
Person placeholder image
Enni Soini
toimistoisännöitsijä
Person placeholder image
Marko Tölli
isännöitsijä AIT
nainen-tabletin-kanssa.

Lämna en offertförfrågan på disponent

Vad är du intresserad av?

Tilläggsinformation

Ja tack! Jag tar gärna emot nyheter om boende och Retta Isännöinti via e-post.

Genom att skicka in formuläret ger du oss tillåtelse att behandla dina uppgifter i enlighet medvår integritetspolicy.