Retta Isännöinti, Vasa

Rantalinna, Strandgatan, 65100 Vasa
Tfn. 010 228 8100

Öppettider: mån-tors 10-16, fre 10-14

Telefontjänst: mån-fre 9-16

Du kan också göra affärer elektroniskt i Oma Retta-tjänsten 24/7.

På vårt kontor i Vasa har vi hand om bostadsaktiebolag, fastighetsbolag och hyresfastigheter. På vårt kontor finns 20 professionella och betjäningsvilliga disponenter samt tre fastighetssekreterare. Retta Disponentservice i Vasa har tillgång till ett brett och mångfaldigt nätverk av samarbetspartners.

OmaRetta-tjänsten för bostadsbolag

OmaRetta är en elektronisk servicekanal för ditt bostadsbolags styrelse, aktieägare och invånare. All information gällande bostadsbolaget och boendet finns tillgänglig i tjänsten OmaRetta och det är lätt att sköta ärenden. I tjänsten kan du bland annat lämna anmälningar till din disponent, beställa dokument, boka tider och mycket mer.

Felanmälan

Med en felanmälan kan du meddela om problem som kräver serviceåtgärder. Vid brådskande skador, till exempel vattenskador, ska du omedelbart kontakta servicebolagets jour per telefon.

Dokumentbeställningar

Beställ dokument, till exempel disponentintyg, bolagsordning eller utdrag ur boenderegistret, direkt via tjänsten och betala ditt köp med nätbankskoder eller faktura.

Egna betalningsuppgifter

I tjänsten ser du alla dina faktureringsuppgifter som rör ditt eget bostadsbolag, om det så är fråga om vederlagsbetalningar, bruksavgift eller vattenfakturor.

Tidsbokning

Skicka en bokningsförfrågan om parkeringsplats, bastu eller något annat utrymme i ditt bostadsbolag.

Vanliga frågor

Kunde du inte hitta svar på din fråga? Se ännu vanliga frågor som kundtjänsten får

Töihin Rettalle. Monipuolisia kiinteistöalan tehtäviä

Obs: Om du bor i en av Rettas hyresbostäder, hittar du kontaktuppgifterna till kundtjänsten här (på finska).

Kundtjänstens tjänster för bostadsbolag och dess invånare

Skötsel av bostadsbolagets invånarkontakter per telefon, e-post och chatt (vid behov hänvisning till underhållet osv.) Dokumentbeställningar (disponentintyg, låneandelsräkningar m.m.) aktieregistreringen.  Läs noggrannare anvisningar här. Flyttanmälningar, inloggningsproblem vid elektronisk ärendehantering, parkeringsplatser, bastutider, beställning av extra nycklar, ändringar av vederlag samt betalningsärenden, övertrassering av konto vid överbetalningar (återbetalning av vattenavgift) eller kvitton (till exempel bensin för gräsklippning, material för gårdstalko) och utjämningsfakturering för vatten.

Vår telefontjänst är tillgänglig vardagar 9-16. Kontrollera servicenumret för ditt område via kontorsökningen

Experterna i våra kontor

Person placeholder image
Mikaela Maris
asiakaspalvelu
Person placeholder image
Anne Sundholm
asiakaspalvelu
Person placeholder image
Petri Järvinen
isännöitsijä, IAT
Person placeholder image
Elina Laurila
isännöitsijä, IAT
Person placeholder image
Miia Seppelin
toimistoisännöitsijä, IAT
Person placeholder image
Eija Heikkilä
toimistoisännöitsijä, IAT
Person placeholder image
Victoria Vähäkoski
toimistoisännöitsijä
Person placeholder image
Jari Jokela
yksikönpäällikkö
Person placeholder image
Thomas Aura
isännöitsijä, IAT
Person placeholder image
Sara Finskas
isännöitsijä, IAT
Person placeholder image
Jari Halla-aho
isännöitsijä, AIT, KMA
Person placeholder image
Susan Hankilanoja
isännöitsijä, IAT
Person placeholder image
Thomas Hägglund
isännöitsijä
Person placeholder image
Kati Jaaksi
toimistoisännöitsijä
Person placeholder image
Kimmo Nyman
isännöitsijä, IAT
Person placeholder image
Hanna Paalosmaa
isännöitsijä
Person placeholder image
Joni Pieniluoma
toimistoisännöitsijä
Person placeholder image
Marjut Viitala
isännöitsijä, IEAT
nainen-tabletin-kanssa.

Lämna en offertförfrågan på disponent

Vad är du intresserad av?

Tilläggsinformation

Ja tack! Jag tar gärna emot nyheter om boende och Retta Isännöinti via e-post.

Genom att skicka in formuläret ger du oss tillåtelse att behandla dina uppgifter i enlighet medvår integritetspolicy.