{{ result.type_rendered }}
Rantalinna, Strandgatan, 65100 VasaTfn. 010 228 8100
Öppettider: mån-tors 10-16, fre 10-14
Telefontjänst: mån-fre 9-16
Du kan också göra affärer elektroniskt i Oma Retta-tjänsten 24/7.
På vårt kontor i Vasa har vi hand om bostadsaktiebolag, fastighetsbolag och hyresfastigheter. På vårt kontor finns 20 professionella och betjäningsvilliga disponenter samt tre fastighetssekreterare. Retta Disponentservice i Vasa har tillgång till ett brett och mångfaldigt nätverk av samarbetspartners.
OmaRetta-tjänsten för bostadsbolag
OmaRetta är en elektronisk servicekanal för ditt bostadsbolags styrelse, aktieägare och invånare. All information gällande bostadsbolaget och boendet finns tillgänglig i tjänsten OmaRetta och det är lätt att sköta ärenden. I tjänsten kan du bland annat lämna anmälningar till din disponent, beställa dokument, boka tider och mycket mer.
Felanmälan
Med en felanmälan kan du meddela om problem som kräver serviceåtgärder. Vid brådskande skador, till exempel vattenskador, ska du omedelbart kontakta servicebolagets jour per telefon.
Dokumentbeställningar
Beställ dokument, till exempel disponentintyg, bolagsordning eller utdrag ur boenderegistret, direkt via tjänsten och betala ditt köp med nätbankskoder eller faktura.
Egna betalningsuppgifter
I tjänsten ser du alla dina faktureringsuppgifter som rör ditt eget bostadsbolag, om det så är fråga om vederlagsbetalningar, bruksavgift eller vattenfakturor.
Tidsbokning
Skicka en bokningsförfrågan om parkeringsplats, bastu eller något annat utrymme i ditt bostadsbolag.
Vanliga frågor
Kunde du inte hitta svar på din fråga? Se ännu vanliga frågor som kundtjänsten får
Obs: Om du bor i en av Rettas hyresbostäder, hittar du kontaktuppgifterna till kundtjänsten här (på finska).
Kundtjänstens tjänster för bostadsbolag och dess invånare
Skötsel av bostadsbolagets invånarkontakter per telefon, e-post och chatt (vid behov hänvisning till underhållet osv.) Dokumentbeställningar (disponentintyg, låneandelsräkningar m.m.) aktieregistreringen. Läs noggrannare anvisningar här. Flyttanmälningar, inloggningsproblem vid elektronisk ärendehantering, parkeringsplatser, bastutider, beställning av extra nycklar, ändringar av vederlag samt betalningsärenden, övertrassering av konto vid överbetalningar (återbetalning av vattenavgift) eller kvitton (till exempel bensin för gräsklippning, material för gårdstalko) och utjämningsfakturering för vatten.
Vår telefontjänst är tillgänglig vardagar 9-16. Kontrollera servicenumret för ditt område via kontorsökningen
Genom att skicka in formuläret ger du oss tillåtelse att behandla dina uppgifter i enlighet medvår integritetspolicy.