Emma viihtyy toimistoisännöitsijänä – vastuuta ja vapautta sopivassa suhteessa

Kun Emma Riikonen muutti Tampereelle noin seitsemän vuotta sitten, hän ei tiennyt vielä, mihin suuntaan ura lähtisi kehittymään. Muutto toi mukanaan uuden elämänvaiheen ja tutun alan, sillä Emma jatkoi aluksi työtä vaatekaupassa, kuten aiemminkin. Sattumien ja perhetaustan kautta hän kuitenkin löysi tiensä kiinteistöalalle, ja siitä muodostui hänen uusi kotinsa.

Äiti omisti isännöintiyrityksen, ja kun vaateala ei enää sopinut minulle, päädyin oppisopimuksella opiskelemaan taloushallinnon merkonomiksi hänen yrityksessään. Siitä se oikeastaan lähti”, Emma kertoo. Tampereelle muuton jälkeen tie vei Rettaan, jossa hän pääsi nopeasti kiinni toimistoisännöitsijän työhön.

Monipuolisuus pitää työn mielenkiintoisena

Toimistoisännöitsijän työ on kaikkea muuta kuin yksitoikkoista. ”Työtehtäviä on niin paljon, ettei niitä voi edes luetella, kerran kollegoiden kanssa listattiin tehtäviä Exceliin ja niitä oli yli 160!” Emma naurahtaa. Työpäivät vaihtelevat, ja vastuualueita muovataan yhteistyössä isännöitsijöiden kanssa. Vesi- ja sähkölaskutukset, tiedotteet, haltijanvaihdot, yhtiökokouskutsut, selvitystyöt ja jopa kilpailutukset voivat kuulua päivään.

Erityisen mieleenpainuvia ovat olleet uudiskohteet, joissa sain olla mukana ihan alusta alkaen, perustamassa yhtiötä, järjestelmäkirjauksista aina avainten luovutukseen asti. Siinä näki konkreettisesti oman kädenjäljen.”

Vastuuta, vapautta ja itsenäisyyttä

Emmalle toimistoisännöitsijän työ on ennen kaikkea itsenäistä ja vastuullista. Etätyö mahdollistaa elämisen kahden kaupungin välillä, ja oman työn suunnittelu tuo vapautta: ”Parasta on, että saan suunnitella työpäivät aika lailla itse. Siitä olen tykännyt ja siksi olen viihtynyt täällä pitkään.”

Emman mielestä työssä pärjää parhaiten, kun on itseohjautuva, osaa organisoida omaa työtään ja kestää painetta. ”Tässä työssä oppii parhaiten tekemällä. Uutena työntekijänä tärkeintä on halu oppia ja kysyä rohkeasti apua. Meillä Rettalla on hyvä perehdytys, ja kollegoilta saa aina tukea.”

Nimi voi hämätä, työ ei

Nimike ”toimistoisännöitsijä” voi ensikuulemalta kuulostaa vieraalta. Toimistoisännöitsijän tehtävänimike on muodostunut aiemmin tutuksi tulleen kiinteistösihteerin tehtävänkuvan pohjalta. Toimistoisännöitsijän roolia on kehitetty isännöitsijän työparina työskenteleväksi asiantuntijaksi.

Kiinnostuitko?

Jätä tarjouspyyntö isännöintipalveluista, niin otamme sinuun yhteyttä ja kerromme kuinka voimme olla avuksi.