{{ result.type_rendered }}
Kiinteistön suunnitelmallinen hoito on avainasemassa asukkaiden viihtyvyyden ja taloyhtiön arvon säilymisen kannalta.
Retta Living varmistaa, että taloyhtiön kiinteistönhoito tehdään ajallaan ja tarpeiden mukaisesti. Tarvittaessa huolto ja siivous kilpailutetaan. Lisäksi taloyhtiön kiinteistönhoidon materiaalit ja palvelut yhdistetään muiden Retta Livingin asiakkaiden yhteishankintoihin, mikä mahdollistaa merkittävät kustannussäästöt.
Kiinteistönhoitoa johtaa Retta Livingin asiantuntijatiimi, ja taloyhtiön hallitus voi seurata toimintaa digitaalisten työkalujen avulla.
Palvelun lopputuloksena kiinteistönhoidon laatu paranee ja kustannukset alenevat tuottaen selkeän hyödyn yhtiön hoitovastikkeeseen. Retta Livingin asiakkaat ovat saavuttaneet keskimäärin 25 % hyödyn kiinteistönhoidon kustannuksissa.Palvelu soveltuu kaikille taloyhtiöille, jotka tilaavat kiinteistönhoidon ulkopuoliselta palvelutarjoajalta. Palvelu tilataan tekemällä asiasta päätös hallituksen kokouksessa.
Haluatko kuulla lisää?
Taloyhtiön hallitus tekee päätöksen huoltoohjelman kartoituksesta ja mahdollisesta kilpailutuksesta. Samalla voidaan päättää digitaalisen seurannan käyttöönotosta. Palvelusta laaditaan sopimus.
Asiantuntija selvittää taloyhtiön ylläpidon tarpeen ja tekee alustavan ehdotuksen huolto-ohjelman palvelukuvauksesta.
Asiantuntija käy palvelukuvauksen läpi isännöitsijän kanssa.
Palvelukuvaus esitellään taloyhtiön hallitukselle ja tehdään kiinteistökierros. Taloyhtiö vahvistaa huolto-ohjelman.
Retta järjestää kilpailutuksen tai hinnan tarkistuksen nykyisen toimijan kanssa.
Rettan kilpailutusasiantuntija tekee tarjousvertailun ja esittelee kilpailutuksen tai hinnan tarkistuksen tulokset taloyhtiön hallitukselle.
Taloyhtiön hallitus valitsee ja tekee päätöksen sopivasta kumppanista itsenäisesti.
Laaditaan uusi kattava huolto-/siivoussopimus taloyhtiön ja palveluntuottajien välille.
Huolto-ohjelma viedään järjestelmiin ja palvelu otetaan käyttöön.
Materiaalien ja palveluiden yhteisosto alkaa.
Hallituksen jäsenet saavat näkyvyyden OmaRettan huoltokalenteriin, jossa voi seurata huolto-ohjelman sopimuksen mukaista toteutumista.
Palvelu on saatavilla myös yksittäiselle taloyhtiölle. Uudiskohteiden osalta teemme yhteistyötä rakennusliikkeiden kanssa ja rakennamme huoltokirjan, huolto-ohjelman sekä kilpailutamme ylläpidon kumppanit palvelemaan laadukkaasti rakennuksen elinkaaren alusta alkaen.
Espoolaisessa As.oy Nupukivenpuistossa iloitaan nyt sujuvasta kiinteistöhuollosta. Retta Living -palvelun avulla yhteistyö huollon kanssa on saatu kuntoon, eikä hallituksen tarvitse enää kysellä huoltotoimien perään.