Rettan auktorisoidut talouspalvelut – asiantuntevaa ja luotettavaa taloushallintoa taloyhtiöille 

Retta on paitsi isännöinnin, kiinteistöjohtamisen ja kiinteistönvälityksen asiantuntija, myös yksi Suomen suurimmista tilitoimistoista, jossa työskentelee yli 200 taloushallinnon asiantuntijaa. Tavallisesta tilitoimistosta meidät erottaa kiinteistöalan erityisosaamisemme ja kykymme huomioida kiinteistöalan lainalaisuudet. Taloyhtiöt saavatkin Rettalta kattavat taloushallinnon palvelut kirjanpidosta raportointiin ja palkkiolaskentaan.  

Rettan auktorisoidut talouspalvelut toimivat tiiviissä yhteistyössä paikallisten isännöitsijöiden kanssa, ja asiantuntijoillamme on laaja kokemus juuri taloyhtiöiden taloushallinnon erityispiirteistä. Taloyhtiön taloushallinnosta vastaa nimetty kirjanpitäjä, minkä lisäksi isännöitsijän tukena on joukko erikoistuneita ammattilaisia, jotka tietävät kaiken tarpeellisen muun muassa arvonlisäverotuksesta ja taloyhtiöiden lakiasioista.  

Auktorisointi on laadukkaan taloushallinnon leima 

Rettan talouspalvelut auktorisoitiin kesällä 2023. Taloyhtiöille auktorisointi on merkki korkealaatuisista ja alan standardien mukaisesta toiminnasta. Auktorisointiin liittyvässä auditointiprosessissa saimme kiitosta erityisesti digitalisoidusta taloushallinnon kokonaisuudesta.  

Isännöinnissä huolehditaan asiakasyhtiöiden varoista, ja väärinkäytösten välttäminen on hyvin tärkeää. Asianmukaiset sähköiset järjestelmät, dokumentointi ja selkeät prosessit tarkoittavat asiakkaille luotettavaa ja turvallista taloushallintoa.  

Rettalla taloyhtiöiden rahaliikennettä hoidetaan ainoastaan talousjärjestelmän kautta, missä jokainen käyttäjän tekemä tapahtuma tallentuu lokiin. Väärinkäytösten ehkäisemiseksi prosesseja ja järjestelmiä myös tarkastellaan ja päivitetään aktiivisesti. Taloushallintomme luotettavuus ja toimivuus perustuu myös vaarallisten työyhdistelmien ehkäisemiseen sekä auditoituihin prosesseihin, joihin kuuluvat muun muassa riskikartoitukset, tietoturvalokit sekä se, että taloyhtiön laskujen maksamiseen vaaditaan useamman henkilön hyväksyntä.  

Digitaalisilla palveluilla avoimuutta taloyhtiön talouden seurantaan 

Kulujen noustessa taloyhtiöissä kiinnitetään nyt yhä enemmän huomiota yhtiön taloudelliseen tilanteeseen ja sen seurantaan. Taloyhtiön talouden seuranta on asiakkaidemme saatavilla veloituksetta ajasta ja paikasta riippumatta OmaRetta-verkkopalvelussa, joka tekee myös talouspalveluidemme tekemisen näkyväksi asiakkaille.  

Taloyhtiöiden hallitukset pystyvät tarkastelemaan palvelussa tiedotteiden ja pöytäkirjojen lisäksi yhtiön talousraportteja, reaaliaikaisia kulutietoja ja pankkitilien saldoja. Yllätyksiltä vältytään ja taloyhtiön hallitus pysyy ajan tasalla taloyhtiön talouden tilasta kuukausittaisen laajan talousraportin myötä. Avoimuus onkin talouspalveluidemme valttikortti. 

Lue myös

Rettan auktorisoidut talouspalvelut kattavat kaikki taloyhtiösi tarvitsemat taloushallinnan asiat kirjanpidosta lainanhallintaan.

Rettan talouspalvelut saivat auktorisoinnin elokuussa 2023. Rettan asiakkaille auktorisointi on merkki laadusta.

OmaRetta on sähköinen palvelukanava, josta löydät kaiken tarvittavan tiedon taloyhtiöösi ja asumiseen liittyen.