{{ result.type_rendered }}
Muuttoilmoituksen voi tehdä sähköisen OmaRetta-palvelun kautta. Voit tehdä muuttoilmoituksen ilman kirjautumista.
Maistraatin kautta tehdyt muuttoilmoitukset eivät siirry isännöintitoimistolle automaattisesti. Muuttoilmoituksessa tulee ilmoittaa huoneistoon muuttavien henkilöiden nimet, syntymäajat ja yhteystiedot. Tietoja tarvitaan asukasluettelon ylläpitoa varten sekä vesimaksujen oikean määrän varmistamiseksi. Muuttoilmoituksen perusteella ilmoitamme tiedot myös huoltoyhtiölle, joka tarvitsee asukkaiden tiedot esim. ovenavausta tai huoltokäyntiä varten. Huoltoyhtiö käy päivittämässä tämän ilmoituksen perusteella nimet huoneiston oveen sekä rappukäytävän ilmoitustaululle.
Asiakirjatilaukset tulee ensisijaisesti tehdä sähköisen OmaRetta-palvelun kautta.
Tilauksia voi tehdä myös sähköpostitse tai puhelimitse. Mikäli tilaat asiakirjan sähköpostilla, otsikoithan tilauksen selkeästi esimerkiksi otsikolla ”Isännöitsijätodistus tilaus” / ”Lainaosuuslasku tilaus” / ”Avain tilaus”. Tarkistamme aina henkilön oikeuden tilata kyseinen asiakirja. Tiesithän, että ainoastaan osakkeen omistajalla taikka hänen valtuuttamallaan henkilöllä on oikeus tilata asiakirjoja. Kiinteistövälittäjien tilauksissa tarvitsemme voimassaolevan toimeksiantosopimuksen.
Tilaus- ja toimitusehdot Toimitamme asiakirjat (isännöitsijätodistustilaus) 5 arkipäivän kuluessa.
Lainaosuuslaskut toimitetaan hyvissä ajoin. Eräpäivä on vähintään 1-2 viikkoa ennen lainan takaisinmaksupäivää pankkiin. Muistathan tilata lainaosuuslaskun viimeistään kuukautta ennen lainan takaisinmaksua, mahdollisesti jo aikaisemmin.
E-lasku: E-laskun voitte tilata suoraan verkkopankista. Verkkopankista tulee etsiä e-laskuttaja nimellä ”Retta Isännöinnin kohteet” tai ”Retta” pankista riippuen.
E-laskusopimuksen tekemistä varten tarvitsette viitenumeron vastikelaskustanne. Viitenumeroa käytetään e-laskusopimuksen yksilöintitietona. Syötä tiedot e-laskusopimukseen alla olevan ohjeistuksen mukaisesti. Laskuttajan nimi: Retta Isännöinnin kohteet (huom. 1) Laskutusaiheen koodi: Vastike, Vuokra, Käyttökorvaus Laskun aiheen nimi: Vastike, Vuokra, Käyttökorvaus Tunnistetieto: Viitenumero (huom. 2)
huom. 1: Laskuttajan nimi on Retta Isännöinnin kohteet, koska toimimme yhden verkkolaskuosoitteen kautta, eli asiakkaan ei tarvitse hakea omaa taloyhtiötään maksaja luettelosta, vaan hänen tulee tehdä e-laskusopimus tuohon laskuttajaan. Retta Isännöinti huolehtii siitä, että oikea maksaja saa oikean taloyhtiön vastikelaskun e-laskuna. huom. 2: Tunnistetieto, jolla kohdistamme maksajan vastaanottoinfon. Tähän maksajan tulee syöttää oma viitenumeronsa. Tarkempia pankkikohtaisia ohjeita e-laskun tilaamisesta saat omalta pankiltasi.
Suoramaksu: Suoramaksun voit tilata suoraan verkkopankista. Verkkopankista tulee etsiä e-laskuttajan nimellä ”Retta Isännöinnin kohteet” tai ”Retta” pankista riippuen.
Vastikelaskun viitenumeroa käytetään suoramaksusopimuksen yksilöintitietona.
Mikäli verkkopankin käyttö ei ole mahdollista, tulee suoramaksusopimus laatia pankissa.
Tarkempia pankkikohtaisia ohjeita suoramaksun tilaamisesta saat omasta pankistasi.
Taloyhtiölle osoitetut laskut tulee lähettää ensisijaisesti verkkolaskuina: Taloyhtiö: XXXX Verkkolaskuosoite: FI0616603001035222 BIC-osoite: NDEAFIHH
Liitäthän laskuun aina myös ko. taloyhtiön organisaatiotunnuksen. Kunkin taloyhtiön organisaatiotunnuksen näet osoitteesta: https://www.omaretta.fi/e-invoicing Organisaatiotunnus: TAMPUURINUMERO Organisaatiotunnus syötetään verkkolaskuaineistossa joko kohtaan <BuyerOrganisationUnitNumber> tai kohtaan<SellerReferenceIdentifier>. Tarvittaessa voitte pyytää tarkempia ohjeita omalta verkkolaskutusjärjestelmännetoimittajalta.
Organisaationumeron voi syöttää myös OVT-kenttään.
SFS-Standardin mukainen OVT-tunnus on muodoltaan seuraavanlainen: 000371234567800001 0037 = Suomen maakoodi 12345678 = y-tunnus ilman väliviivaa 00001 = organisaationumero (Rettan ilmoittama)
Mikäli et pääse lähettämään verkkolaskuja, tulee paperiset laskut lähettää osoitteeseen: As Oy ESIMERKKI c/o Retta Isännöinti Oy Ostolaskut PL2 26101 Rauma
Tarvittavat asiakirjat ja ohjeistuksen löydät täältä >
Muutostyöilmoitus tulee tehdä lähtökohtaisesti kaikkia huoneistoa koskevissa remonteissa. Epävarmoissa tilanteissa kannattaa varmuuden vuoksi tehdä ilmoitus.
Muutostyöilmoituksen voi jättää sähköisen OmaRetta-palvelumme kautta.
Ilmoitukseen tulee merkitä mahdollisimman tarkasti remontoiva taho, suunnitelmat ja selostukset. Mahdolliset lisäliitteet voi liittää ilmoituksen loppuun.
Mikäli teet ilmoituksen huoneiston osakkaan puolesta, muistathan liittää mukaan valtakirjan.
Huomioithan, että muutostyöilmoituksen käsittelyaika on noin 2-4 viikkoa, eikä muutostyötä saa aloittaa ennen kuin siihen on saanut kirjallisen luvan ja ohjeistuksen. Ilmoitus kannattaa tehdä hyvissä ajoin. Kirjallisen luvan ja ohjeistuksen saat taloyhtiön hallinnolliselta isännöitsijältä sähköpostitse.