10 tapaa, joilla OmaRetta helpottaa taloyhtiön arkea

Nainen tietokoneen äärellä.

Retta Isännöinnin OmaRetta on verkkopalvelu, jonka avulla taloyhtiön asiat hoituvat käden käänteessä. Lue, miten sähköinen palvelukanava helpottaa niin osakkaan, asukkaan kuin hallituksenkin arkea.

1. Hoidat asioita missä ja milloin vain

Sähköinen palvelu kulkee taskussasi, joten asumiseen liittyvät asiat voi hoitaa missä ja milloin vain – mukavasti omalta kotisohvalta käsin tai vaikka maailman toiselta puolen. Taloyhtiön asioiden hoitaminen ei ole myöskään laitteesta kiinni, sillä selainpohjainen palvelu toimii yhtä lailla tietokoneella, älypuhelimella ja tabletilla. 

2. Voit seurata tehtävien etenemistä

Heitä hyvästit ajalle, jolloin viallisen patterin takia oli jonotettava työajalla puhelimessa tai läheteltävä sähköposteja – OmaRettassa vikailmoitukset voi tehdä sähköisesti. Vikailmoituksen tekijä voi itse seurata, miten hänen huoneistoonsa liittyvä tehtävä etenee. Ja mikä kätevintä: myös hallitus pysyy perillä talon asioista, sillä OmaRettan kautta hallituksen jäsenillä on täysi näkyvyys kaikkiin taloyhtiön tapahtumiin.

3. Löydät kaikki tarvittavat yhteystiedot yhdestä paikasta

Oletko joskus metsästänyt hallituksen puheenjohtajan puhelinnumeroa laihoin tuloksin? Tai yrittänyt saada käsiisi hallituksen sähköpostiosoitteita? Entä kun huoltoyhtiöön olisi tarvinnut saada pikaisesti yhteyttä, mutta puhelinnumero ei ollutkaan tallessa. Enää yhteystietojen etsimiseen ei tarvitse tuhlata aikaan – kaikki tarvittavat tiedot löytyvät kootusti OmaRettasta.

4. Teet varaukset kätevästi

Autopaikkaa vailla? Tai ehkä lauantai-illan saunavuoro kiinnostaa? Ennen kaikissa päivittäiseen asumiseen liittyvissä asioissa oli soitettava aina isännöitsijätoimistoon. Nyt varauksia voi tehdä muutamalla klikkauksella.

5. Tilaat asiakirjat helposti

Isännöitsijätodistus, yhtiöjärjestys ja muut asiakirjat voi OmaRettan ansiosta tilata nyt netistä. Kätevää on, että tilauksen voi myös maksaa suoraan verkossa. Ei enää isännöitsijätoimistoon soittelua tai turhaa paperisotaa!

6. Pysyt perillä taloyhtiön asioista

Taloyhtiön asioista on nyt entistä helpompi pysyä perillä, sillä kaikki tiedotteet löytyvät kätevästi OmaRettasta. Palvelun avulla tiedotteita voi lisäksi julkaista eri käyttäjäryhmille, mikä helpottaa esimerkiksi ainoastaan osakkaille tarkoitettua viestintää.

7. Löydät asiakirjat helposti

OmaRetta on kätevä asiakirja-arkisto. Järjestyssäännöt, tilinpäätös, laskut – kaikki taloyhtiön toimintaan liittyvät dokumentit löytyvät nyt sähköisesti. Enää hallituksen ei tarvitse erikseen pyytää asiakirjoja nähtäväkseen, kun oleelliset dokumentit ovat parin klikkauksen päässä.

8. Seuraat taloutta reaaliajassa

Myös taloyhtiön talouden seuranta on helpompaa kuin koskaan. OmaRettassa hallitus voi tarkastella taloyhtiön talousnäkymiä ja ajantasaisia talousraportteja milloin tahansa. Taloyhtiön kuluja pääsee tarkastelemaan aina laskuille asti. Ja koska taloustiedot esitetään visuaalisesti, niihin on kaiken lisäksi helppo perehtyä.

9. Allekirjoitat asiakirjoja sähköisesti

Hallituksen työskentelyä helpottaa kummasti se, ettei enää tarvitse erikseen lähteä isännöitsijätoimistoon asiakirjoja allekirjoittamaan. Pöytäkirjat ja muut taloyhtiön toimintaan liittyvät asiakirjat voi allekirjoittaa suoraan OmaRettassa.

10. Löydät jatkuvasti uusia toiminnallisuuksia

OmaRetta-palvelua kehitetään jatkuvasti taloyhtiöiden toiveiden ja tarpeiden pohjalta. Kerromme uudistuksista muun muassa asiakasviestinnässämme, ota siis kanavamme seurantaan!