Millainen on hyvä isännöitsijä?

Rekry

Hyvä isännöitsijä on taloyhtiön hallituksen työkaveri, joka takaa ennakoivalla otteellaan asukkaille huolettoman arjen ja kiinteistölle arvon kehityksen..

Millainen on hyvä isännöitsijä?

Hyvän isännöitsijän erottaa tiimistä. Hän pelaa taloyhtiön joukkueessa avainpelaajana taaten ennakoivalla otteella asukkaille huolettoman arjen ja kiinteistölle arvon kehityksen. Hyvällä isännöitsijällä on apunaan tiimit myös edustamassaan yrityksessä sekä yhteistyöverkostoina.

Mitkä ovat isännöitsijän tärkeimmät tehtävät?

Isännöitsijän tärkein tehtävä on taata asiakkailleen hyvät yöunet. Tähän hän pääsee huolehtimalla kiinteistön arjen sujuvuudesta ja arvon kehityksestä. Isännöitsijä pitää aktiivisesti ja ennakoiden huolta taloyhtiön maksukyvystä, suunnitelmallisesta hoidosta ja kunnossapidosta sekä korjaustarpeisiin valmistautumisesta. Hän myös puuttuu taloyhtiön haasteisiin välittömästi ja viestii aktiivisesti niin hallituksen jäsenille kuin osakkaille ja asukkaille.

Mistä tunnistaa hyvän isännöitsijän?

Hyvän isännöitsijän tunnistaa proaktiivisuudesta ja viestinnästä. Ja ennen kaikkea siitä, että taloyhtiön arki sujuu. Hyvä isännöitsijä pitää huolen, että tehdyt päätökset jalkautetaan ja tehdään oikea-aikaisesti. Hän perehdyttää ja opastaa taloyhtiön hallituksen jäsenet rooleihinsa ja luo luottamusta niin asiakkaille kuin yhteistyökumppaneille. Hyvä isännöitsijä toimii saumattomassa yhteistyössä huoltoyhtiön kanssa.

Mitä erityistaitoja hyvällä isännöitsijällä on?

Isännöinti on ihmistyötä. Siksi hyvän isännöitsijän erityistaidoissa korostuu viestintä ja asioiden ennakointi. Hyvä isännöitsijä on myös hyvä ihmistuntija ja asiakaspalvelija. Lisäksi hyvän isännöitsijän ammatillisina erityistaitoina ovat taloyhtiön taloudenpidon ymmärtäminen ja tekninen osaaminen.

Mikä erottaa hyvän isännöitsijän keskivertoisesta isännöitsijästä?

Ennakointi. Hyvä isännöitsijä ei päästä taloyhtiön tarpeita muodostumaan haasteiksi oli kyse sitten taloudellisista, huoltoon tai korjauksiin liittyvistä tarpeista. Hyvä isännöitsijä ei pelkästään ylläpidä taloyhtiön toimivuutta, vaan katsoo tulevaan ja pyrkii toiminnallaan kiinteistön arvon säilyttämisen sijaan kasvattamaan sitä ja tekemään asukkaiden arjesta yhä huolettomampaa.

Voitko antaa esimerkin erityisen hyvästä isännöinnistä?

Esimerkiksi kiinteistökierrosten ansiosta on useassa taloyhtiössämme onnistuttu ennakoimaan tulevia korjaustarpeita kuten vesi- ja kattovuotoja ja siten säästämään taloyhtiön kustannuksia. Hyvä isännöinti tarkoittaakin tiivistä yhteistyötä kiinteistön huollosta vastaavan tahon kanssa ja valvomista, että kiinteistön huolto ja korjaukset toteutetaan oikea-aikaisesti ja tehokkaasti.

Mitä lisäarvoa Retta tuo isännöintiin?

Rettan isännöinti ei ole pelkkää ylläpitoa vaan se on kiinteistön arvon ja asumismukavuuden aktiivista kehittämistä. Pystymme mm. Retta Living huoltokilpailutusohjelman kautta tuomaan laatua ja selkeitä säästöjä taloyhtiön korjaustoimenpiteisiin. Retta Way toimintamallilla varmistamme, että isännöitsijän työaika ei kulu asukkaiden ja osakkaiden arkisten asioiden hoitamiseen, vaan hän pystyy keskittymään kiinteistön sovittujen asioiden eteenpäin viemiseen yhteistyössä hallituksen kanssa. Jatkokoulutamme isännöitsijöitämme myös jatkuvasti. Suomen suurimpana toimijana Rettalla on laaja palveluvalikoima pitäen sisällään mm. taloudellisen ja lainopillisen osaamisen sekä ison alihankkijaverkoston.

Tiivistettynä, millainen on hyvä isännöitsijä?

Hyvä isännöitsijä on taloyhtiön hallituksen jäsenten luotettava ja asiantunteva kollega, joka työskentelee ennakoivasti taloyhtiön yhteisen tavoitteen eli asiakkaiden arjen sujuvuuden takaamisen ja kiinteistön arvon kehittämisen puolesta.

Artikkelin haastateltavana toimi Retta Etelä-Suomen aluejohtaja Marko Hukkanen

Kiinnostuitko?

Jätä tarjouspyyntö isännöintipalveluista, niin otamme sinuun yhteyttä ja kerromme kuinka voimme olla avuksi.