{{ result.type_rendered }}
Retta Isännöinnin uudistukset tähtäävät asiakkaiden tyytyväisyyteen
Retta Isännöinti on Suomen suurin isännöintiyritys. Se toimii noin 6000 taloyhtiön isännöintitoimistona yli 40 paikkakunnalla ympäri maata. Retta Way on yrityksen kehittämä uusi tapa tehdä isännöintiä. Sen tavoitteena on yhdenmukaisempi toimintamalli, jonka puitteissa asiakkaille pystytään tarjoamaan entistä parempaa palvelua.
Retta Wayn hyötyjä ovat korkeampi laatu, parempi tavoitettavuus ja palvelujen nopeutuminen. Toimintamallissa olennaista on tiivis vuorovaikutus ja tiimityöskentely sekä menetelmien tehostaminen.
– Viime vuosien aikana olemme uudistaneet toimintaamme tosi paljon. Olemme suoraviivaistaneet prosesseja sekä tuoneet paljon uusia ja moderneja digitaalisia työvälineitä, jotka helpottavat sekä asiakkaidemme että isännöitsijöidemme työtä, kertoo Retta Isännöinnin kehitysjohtaja Linda Koivunen.
Tiimityöskentelyn vahvistaminen on Retta Wayn keskeisiä uudistuksia. Siihen on panostettu Rettan sisäisessä toiminnassa, minkä lisäksi taloyhtiöiden isännöitsijöillä on käytössään laaja asiantuntijoiden tiimi. Teknisen isännöinnin asiantuntijat auttavat isännöitsijöitä osakasremonteissa ja taloyhtiöiden peruskorjaushankkeissa. Talouspalvelutiimi puolestaan huolehtii taloyhtiöiden kirjanpidosta ja lainanhallinnasta.
Nykyaikaisempaa palvelua
Yhtenä isona uudistuksena Retta on lanseerannut OmaRetta-palvelun kaikkien asiakkaidensa käyttöön. Se on ympäri vuorokauden käytössä oleva asumisen portaali, jossa taloyhtiön asioita voi hoitaa silloin kun se itselle parhaiten sopii.
OmaRetta palvelee niin taloyhtiöiden hallituksia kuin asukkaitakin. Sieltä taloyhtiön tietoja näkee erittäin kattavasti ja milloin tahansa. Hallitukset pystyvät seuraamaan esimerkiksi taloyhtiönsä rahaliikennettä hyvin tarkasti. Osakkaille ja asukkaille OmaRetta tarjoaa kätevästi monia tarpeellisia palveluja: siellä voi muun muassa tehdä vikailmoituksia, tilata asiakirjoja ja tarkastella taloyhtiön pelastussuunnitelmaa.
Retta Isännöinnin hallinnollisen isännöitsijän Toni Andemin mukaan uusi digitaalinen palvelu on saanut erinomaisen vastaanoton.
– Taloyhtiöiden asukkaat ovat ottaneet OmaRettan erittäin hyvin vastaan. Se on saanut paljon kehuja, ja sitä on myöskin helppo käyttää.
Tavoitteena ihmisten tyytyväisyys
Asiakastyytyväisyys on Rettalle erityisen tärkeää, ja sitä mitataan jokaisen palvelutapahtuman yhteydessä. Aina tapahtuman jälkeen asiakas saa lyhyen kyselyn, jossa voi kertoa, missä Rettan palvelu onnistui ja missä pitää vielä parantaa. Kaikki palaute käydään läpi, ja sitä hyödynnetään toiminnan kehittämisessä.
Valtakunnallinen asiakaspalvelukeskus huolehtii Rettan tavoitettavuudesta ja palvelee monikanavaisesti niin puhelimessa kuin sähköisestikin. Andemin mukaan Rettan keskitetystä asiakaspalvelusta saadut kokemukset ovat erittäin hyviä. Asiakaspalvelukeskuksen myötä asiakkaat kokevat saavansa palvelua nopeammin ja tehokkaammin.
– Rettalla on tavoitteena tyytyväinen henkilöstö ja asiakas, Andem kiteyttää.
Lähettämällä lomakkeen annat meille luvan käsitellä tietojasi tietosuojaselosteemme mukaisesti.
Asuntovuokrauksen asiakaspalvelu ja verkkokauppa ovat poikkeuksellisesti suljettuina järjestelmäpäivityksistä johtuen to 21.11. klo 15:00 – ma 25.11. 8:00. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa ja kiitämme kärsivällisyydestäsi!