Kontakta oss isännöinti

Uträtta ärenden enkelt elektroniskt

OmaRetta är en elektronisk servicekanal för ditt bostadsbolags styrelse, aktieägare och invånare. All information gällande bostadsbolaget och boendet finns tillgänglig i tjänsten OmaRetta och det är lätt att sköta ärenden. I tjänsten kan du bland annat lämna anmälningar till din disponent, beställa dokument, boka tider och mycket mer.

Kontaktuppgifter

Retta Isännöinti betjänar lokalt med över 40 byråer runt om i Finland. Hitta kontaktuppgifter till din lokala disponentbyrå och du kan kontakta lokala experter. Experter inom disponentbranschen betjänar dig med en kompetent och långvarig yrkesskicklighet.

Är du ännu inte kund hos oss?

Som kund hos oss får du möjligheten att sköta ditt bostadsbolags ärenden på ett modernt, lätt och smidigt sätt. Som disponent ser vi till att vardagen i ditt bostadsbolag löper smidigt. Vi är Finlands största, men den mest lokala disponenten.

OmaRetta-tjänsten för bostadsbolag

OmaRetta är en elektronisk servicekanal för ditt bostadsbolags styrelse, aktieägare och invånare. All information gällande bostadsbolaget och boendet finns tillgänglig i tjänsten OmaRetta och det är lätt att sköta ärenden. I tjänsten kan du bland annat lämna anmälningar till din disponent, beställa dokument, boka tider och mycket mer.

Felanmälan

Med en felanmälan kan du meddela om problem som kräver serviceåtgärder. Vid brådskande skador, till exempel vattenskador, ska du omedelbart kontakta servicebolagets jour per telefon.

Dokumentbeställningar

Beställ dokument, till exempel disponentintyg, bolagsordning eller utdrag ur boenderegistret, direkt via tjänsten och betala ditt köp med nätbankskoder eller faktura.

Egna betalningsuppgifter

I tjänsten ser du alla dina faktureringsuppgifter som rör ditt eget bostadsbolag, om det så är fråga om vederlagsbetalningar, bruksavgift eller vattenfakturor.

Tidsbokning

Skicka en bokningsförfrågan om parkeringsplats, bastu eller något annat utrymme i ditt bostadsbolag.

Vanliga frågor

Kunde du inte hitta svar på din fråga? Se ännu vanliga frågor som kundtjänsten får

Kontorsökning

Vi erbjuder service till våra kunder från Helsingfors till Rovaniemi. Välj vårt närmaste kontor och kontakta oss. Du kan också enkelt sköta ärenden med oss elektroniskt.

{{item.address}}
Sähköposti: {{item.email}}
Öppettider:
Töihin Rettalle. Monipuolisia kiinteistöalan tehtäviä

Riksomfattande telefonservice

I huvudstadsregionen kan du få service från vår yrkeskunniga kundtjänstcentral. Obs: Om du bor i en av Rettas hyresbostäder, hittar du kontaktuppgifterna till kundtjänsten här.

I Helsingfors, Esbo och Vanda har vi flera lokala byråer.

Kundtjänstens tjänster för bostadsbolag och dess invånare

Skötsel av bostadsbolagets invånarkontakter per telefon, e-post och chatt (vid behov hänvisning till underhållet osv.) Dokumentbeställningar (disponentintyg, låneandelsräkningar m.m.) aktieregistreringen.  Läs noggrannare anvisningar här. Flyttanmälningar, inloggningsproblem vid elektronisk ärendehantering, parkeringsplatser, bastutider, beställning av extra nycklar, ändringar av vederlag samt betalningsärenden, övertrassering av konto vid överbetalningar (återbetalning av vattenavgift) eller kvitton (till exempel bensin för gräsklippning, material för gårdstalko) och utjämningsfakturering för vatten.

Kundservice:

puh. 010 228 4000

Vi ger service vardagar:

mån-torsd 8-18 och fre 9-16