Kundnöjdhet i fokus

Vi gjorde en enorm förändring – kundnöjdheten sköt i höjden

Tillgänglighet, snabbhet, proaktivitet och personalens kompetens. Det är det som kunderna berömmer Retta Isännöinti för mest.

”Nästan allt har gjorts om, från processer till verktyg”, säger utvecklingschef Linda Koivunen som lett förändringsarbetet från början.

Till en början fokuserade vi på grunderna. Rutiner förenklades och arbetsmodeller förtydligades. Verktyg utvecklades för att stödja samarbete och göra verksamheten så transparent som möjligt. Även organisationens ledningssystem och modell för personalintroduktion förnyades.

”Nu har vi ett tydligt sätt att arbeta – Rettas egen modell”, sammanfattar Koivunen.

Våra kunder är mer nöjda än någonsin!

Och de skulle rekommendera oss till andra.

Kundnöjdhet är oerhört viktigt för oss. Därför lägger vi stor vikt vid att utnyttja kundfeedback, snabb kundservice och auktoriserad kompetens. Styrelsemedlemmarna i de bostadsbolag vi förvaltar ger oss ett NPS-värde på +61*, vilket är mycket bra inom servicebranschen.

Vi skickar en kundnöjdhetsenkät automatiskt efter varje servicehändelse, vilket ger oss en omfattande översikt över våra kunder, tjänstekvaliteten och medarbetarnas prestationer. En viktig del av detta arbete är att gå igenom feedbacken och åtgärda avvikelser. Vårt NPS-värde förbättrades avsevärt under 2023 och utvecklingen har fortsatt positivt även under 2024.

I den internationellt använda NPS-undersökningen bedöms sannolikheten att rekommendera på en skala från 0–10 och NPS-värdet kan vara allt mellan -100 och +100. Ju högre värde, desto större andel av våra kunder rekommenderar våra tjänster.

*April 2024

Våra kunder berättar (på finska)

As.oy Myötätuulen hallituksen puheenjohtaja Johanna Backman ja isännöitsijä Anita Kauppinen
Lue lisää
Lue lisää

Lämna en offertförfrågan om disponenttjänster

Vad är du intresserad av?

Tilläggsinformation

Ja tack! Jag tar gärna emot nyheter om boende och Retta Isännöinti via e-post.