{{ result.type_rendered }}
I centrum för våra tjänster finns den digitala tjänstekanalen OmaRetta, som samlar all information som rör bostadsbolaget och boendet.
Genom OmaRetta flödar information snabbt och smidigt mellan bostadsbolaget, disponenten, kundtjänsten och även fastighetens servicebolag. Med samma tjänst kan alla bostadsbolagets dagliga ärenden skötas bekvämt när som helst och var som helst – för styrelsen, aktieägare och boende.
Du identifierar dig i tjänsten vid första användningstillfället med mobilt BankID eller nätbanksinloggning. Därefter fungerar OmaRetta med det användarnamn och lösenord du väljer. Vissa funktioner i OmaRetta är också tillgängliga utan inloggning.
I tjänsten hittar du även alla viktiga kontaktuppgifter som rör boendet.
OmaRetta erbjuder flera tjänster som underlättar styrelsens och ordförandens arbete i ditt bostadsbolag. Den digitala tjänsten möjliggör digitala möten, så att du kan delta i hanteringen av boendefrågor även från andra sidan världen – eller varför inte från din egen soffa. OmaRetta följer alltid med dig, och viktiga dokument förvaras tryggt i OmaRetta.
Du hittar alla tjänster som stöder styrelsens arbete på fliken ”Mitt husbolag” i OmaRetta.
Inga mer utskrifter av e-postmeddelanden eller dörr-till-dörr-rundor med penna i handen! Alla mötesuppgifter du behöver, även för distansmöten, finns i OmaRetta, och du kan även signera mötesprotokollen digitalt.
All information som rör ditt bostadsbolag finns alltid med dig. Oavsett om du behöver räddningsplanen, årsbudgeten, underhållsplanen (PTS) eller ansvarsfördelningsdelningstabellen, väntar de aktuella dokumenten prydligt organiserade i mapparna på OmaRetta.
Du kan granska ditt bostadsbolags aktuella ekonomiska uppgifter och bläddra igenom inköpsfakturor i Ekonomi-sektionen som finns under styrelsemenyn i OmaRetta. Tjänstens tydliga visuella layout gör det enkelt att förstå bostadsbolagets ekonomislka situation..
Städdag på gång eller tvättstugan under renovering? Lappen på anslagstavlan hör till det förflutna. Via OmaRetta kan du effektivt informera bostadsbolagets aktieägare och boende om alla händelser. Vid behov kan du även rikta ditt meddelande till olika målgrupper i bolaget.
När började egentligen fönsterrenoveringen och när blir det gnisslande elementet i korridoren åtgärdat? OmaRettas uppföljning av ärenden säkerställer att du alltid har koll på ditt bostadsbolags kommande och avslutade reparationer samt andra uppgifter.
I förbrukningsuppföljningen kan du föja med hur mycket vatten och energi som används i ditt bostadsbolag. Problemområden blir snabbt synliga, vilket gör det betydligt enklare att planera och styra en effektivare energianvändning.
Alla frågor kring boendet får svar via OmaRetta. Tack vare tjänsten kan du glömma jakten på bokningslistan för bastuturer och vara säker på att ditt meddelande om den trasiga utebelysningen har lästs och åtgärdats.
Du kan också enkelt beställa de boendedokument du behöver. OmaRetta kan användas både på din mobil och dator, var och när du vill.
Att boka bostadsbolagets gemensamma utrymmen, som bastutider, parkeringsplatser, tvättstugor eller till exempel grillplats, är smidigt via OmaRetta. Boka din tid här.
Som boende eller aktieägare behöver du informera bostadsföreningen om nästan alla renoveringar som utförs i lägenheten. Ändringsanmälan görs enkelt via OmaRetta. Via tjänsten kan du också skicka felanmälningar om reparationsbehov i ditt hem. Gör en felanmälan här.
Beställ boenderelaterade dokument och intyg, såsom disponentintyg, bolagsordning eller utdrag ur husboken via OmaRetta. Du kan betala för dokumentbeställningarna med bankkoder eller via faktura. Du får tillgång till de dokument du behöver snabbt och behändigt. Beställ dokument här.
OmaRettaninformerar dig om när och hur de renoverinagr och andra arbeten som utförs i bostadsbolaget påverkar ditt hem och din vardag. Följ ditt bostadsbolags händelser i OmaRetta.
Alla boenderelaterade räkningar och betalningsinformation, såsom avgitsbetalningar, användningsavgifter och vattenräkningar sparas på OmaRertta under sidan ”Min ekonomi”. I tjänsten kan du även granska kommeande betalningar och eventuella förändringar.
I Min ekonomi-sektionens ”Lån”-vy kan du se den låneandel som gäller din lägenhet. Du kan också se låne- och ränteinformation, saldo, amorteringsdatum och det senaste räntejusteringsdatumet.
Egen ekonomisk information
Du kan granska ditt bostadsbolags vatten- och energiförbrukning samt utvecklingen av förbrukningsdata i OmaRetta-tjänsten.
Detta innehål kräver inloggning
.
Gör en ankomst- och flyttanmälan för lägenheter som sköts av Retta Isännöinti via OmaRetta. Vi skickar de flyttuppgifter du anger till förvaltaren och, vid behov, även till fastighetsservicen.
Flyttanmälan
I OmaRetta kan du också ge din åsikt om själva tjänsten, Retta Isännöinti, bostadsbolagets styrelses verksamhet eller hur väl underhållsarbeten genomförs. Du kan lämna feedback anonymt eller med ditt eget namn
Ge feedback