Kundtjänst och OmaRetta

Työpaikkailmoituksen kuvituskuva - Asiakaspalvelu

En fungerande kundtjänst gör bostadsbolagets vardag smidig

Vår egen kundtjänst betjänar både boende och aktieägare i alla vardagliga ärenden som rör boendet, både per telefon och elektroniskt via vår OmaRetta -servicekanal.

Vår kundtjänst hanterar våra kunders ärenden antingen lokalt eller via vår rikstäckande kundtjänst, vilket gör att ärenden kan lösas snabbt och smidigt.

Mätning och säkerställande av kundnöjdhet är i fokus för utvecklingen

Vi vill säkerställa att vardagen flyter så smidigt som möjligt och att kvaliteten på våra tjänster upprätthålls. Vi mäter kundnöjdheten regelbundet för att skapa en gemensam insikt och grund för vidareutveckling av verksamheten och kundnöjdheten.


I centrum för våra kundtjänster finns den digitala servicekanalen OmaRetta, som samlar ihop väsentlig information som rör bostadsbolaget och boendet.

Genom OmaRetta flödar information snabbt och smidigt mellan bostadsbolaget, disponenten, kundtjänsten och även servicebolaget. Med samma tjänst kan alla bostadsbolagets dagliga ärenden skötas bekvämt när som helst och var som helst – för styrelsen, aktieägare och boende.

Du identifierar dig i tjänsten vid första användningstillfället antingen med ett mobilt BankID eller med nätbanksinloggning. Därefter fungerar OmaRetta med det användarnamn och lösenord du väljer. Vissa funktioner i OmaRetta är också tillgängliga utan inloggning.

I tjänsten hittar du även alla viktiga kontaktuppgifter som rör boendet.

OmaRetta underlättar styrelsens arbete i ditt bostadsbolag

OmaRetta erbjuder flera tjänster som underlättar styrelsens och ordförandens arbete i ditt bostadsbolag. Den digitala tjänsten möjliggör elektroniska möten, så att du kan delta i hanteringen av boendefrågor även från andra sidan världen – eller varför inte från din egen soffa. OmaRetta följer alltid med dig, och viktiga dokument förvaras tryggt i OmaRetta.

OmaRetta stödjer styrelsearbetet

Du hittar alla tjänster som stöder styrelsens arbete på fliken ”Mitt husbolag” i OmaRetta.

OmaRetta håller boende och aktieägare uppdaterade

Till många frågor gällande boendet får du svar i OmaRetta -tjänsten. Tack vare tjänsten kan du glömma jakten på bokningslistan för bastuturer och vara säker på att ditt meddelande om den trasiga utebelysningen har lästs och åtgärdats.

Du kan också enkelt beställa de boendedokument du behöver. OmaRetta kan användas både på din mobil och dator, var och när du vill.

Lämna en offertförfrågan om disponenttjänster

Vad är du intresserad av?

Tilläggsinformation

Ja tack! Jag tar gärna emot nyheter om boende och Retta Isännöinti via e-post.