Retta Isännöinti, Tavastehus

Kontakuppgifter till byrån

Raatihuoneenkatu 17A, 3.krs, 13100 Tavastehus

Tfn. 010 228 7000

Öppettider: må-to 9.00–15.30, fr 9.00–14.00

Telefonservice: må-fri 9-16

E-post: asiakaspalvelu@retta.fi

OmaRetta-tjänsten för bostadsbolag

OmaRetta är en elektronisk servicekanal för ditt bostadsbolags styrelse, aktieägare och invånare. All information gällande bostadsbolaget och boendet finns tillgänglig i tjänsten OmaRetta och det är lätt att sköta ärenden. I tjänsten kan du bland annat lämna anmälningar till din disponent, beställa dokument, boka tider och mycket mer.

Felanmälan

Med en felanmälan kan du meddela om problem som kräver serviceåtgärder. Vid brådskande skador, till exempel vattenskador, ska du omedelbart kontakta servicebolagets jour per telefon.

Dokumentbeställningar

Beställ dokument, till exempel disponentintyg, bolagsordning eller utdrag ur boenderegistret, direkt via tjänsten och betala ditt köp med nätbankskoder eller faktura.

Egna betalningsuppgifter

I tjänsten ser du alla dina faktureringsuppgifter som rör ditt eget bostadsbolag, om det så är fråga om vederlagsbetalningar, bruksavgift eller vattenfakturor.

Tidsbokning

Skicka en bokningsförfrågan om parkeringsplats, bastu eller något annat utrymme i ditt bostadsbolag.

Vanliga frågor

Kunde du inte hitta svar på din fråga? Se ännu vanliga frågor som kundtjänsten får

Töihin Rettalle. Monipuolisia kiinteistöalan tehtäviä

I huvudstadsregionen kan du få service från vår yrkeskunniga kundtjänstcentral. Obs: Om du bor i en av Rettas hyresbostäder, hittar du kontaktuppgifterna till kundtjänsten här (på finska).

I Helsingfors, Esbo och Vanda har vi flera lokala byråer.

Kundtjänstens tjänster för bostadsbolag och dess invånare

Skötsel av bostadsbolagets invånarkontakter per telefon, e-post och chatt (vid behov hänvisning till underhållet osv.) Dokumentbeställningar (disponentintyg, låneandelsräkningar m.m.) aktieregistreringen.  Läs noggrannare anvisningar här. Flyttanmälningar, inloggningsproblem vid elektronisk ärendehantering, parkeringsplatser, bastutider, beställning av extra nycklar, ändringar av vederlag samt betalningsärenden, övertrassering av konto vid överbetalningar (återbetalning av vattenavgift) eller kvitton (till exempel bensin för gräsklippning, material för gårdstalko) och utjämningsfakturering för vatten.

Vår telefontjänst är tillgänglig vardagar 9-16. Kontrollera servicenumret för ditt område via kontorsökningen

Experterna i våra kontor

Janne Kuittinen,
yksikönpäällikkö
Timo Haakana
isännöitsijä
Harri Ursin
isännöitsijä
Suvi Hietaharju
isännöitsijä
Päivi Orkola
isännöitsijä
Marja Suoraniemi
toimistoisännöitsijä
Maarit Kihlamo
isännöitsijä
Marika Nikkilä
isännöitsijä
Satu Rajala
isännöitsijä
Esa Kurikka
tekninen isännöitsijä
Sonja Lohenoja
toimistoisännöitsijä
Patrik Paakkonen
tekninen isännöitsijä
Marika Niittunen
isännöitsijä
Rita Kuittinen
toimistoisännöitsijä
nainen-tabletin-kanssa.

Lämna en offertförfrågan på disponent

Vad är du intresserad av?

Tilläggsinformation

Ja tack! Jag tar gärna emot nyheter om boende och Retta Isännöinti via e-post.

Genom att skicka in formuläret ger du oss tillåtelse att behandla dina uppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.