{{ result.type_rendered }}
En fungerande kundtjänst gör bostadsbolagets vardag smidig
Vår egen kundtjänst betjänar både boende och aktieägare i alla vardagliga ärenden som rör boendet, både per telefon och elektroniskt via vår OmaRetta -servicekanal.
Vår kundtjänst hanterar våra kunders ärenden antingen lokalt eller via vår rikstäckande kundtjänst, vilket gör att ärenden kan lösas snabbt och smidigt.
Mätning och säkerställande av kundnöjdhet är i fokus för utvecklingen
Vi vill säkerställa att vardagen flyter så smidigt som möjligt och att kvaliteten på våra tjänster upprätthålls. Vi mäter kundnöjdheten regelbundet för att skapa en gemensam insikt och grund för vidareutveckling av verksamheten och kundnöjdheten.
I centrum för våra kundtjänster finns den digitala servicekanalen OmaRetta, som samlar ihop väsentlig information som rör bostadsbolaget och boendet.
Genom OmaRetta flödar information snabbt och smidigt mellan bostadsbolaget, disponenten, kundtjänsten och även servicebolaget. Med samma tjänst kan alla bostadsbolagets dagliga ärenden skötas bekvämt när som helst och var som helst – för styrelsen, aktieägare och boende.
Du identifierar dig i tjänsten vid första användningstillfället antingen med ett mobilt BankID eller med nätbanksinloggning. Därefter fungerar OmaRetta med det användarnamn och lösenord du väljer. Vissa funktioner i OmaRetta är också tillgängliga utan inloggning.
I tjänsten hittar du även alla viktiga kontaktuppgifter som rör boendet.
OmaRetta erbjuder flera tjänster som underlättar styrelsens och ordförandens arbete i ditt bostadsbolag. Den digitala tjänsten möjliggör elektroniska möten, så att du kan delta i hanteringen av boendefrågor även från andra sidan världen – eller varför inte från din egen soffa. OmaRetta följer alltid med dig, och viktiga dokument förvaras tryggt i OmaRetta.
Du hittar alla tjänster som stöder styrelsens arbete på fliken ”Mitt husbolag” i OmaRetta.
Inga mer utskrifter av e-postmeddelanden eller dörr-till-dörr-rundor med penna i handen! Alla mötesuppgifter du behöver, även för distansmöten, finns i OmaRetta, och du kan även signera mötesprotokollen elektroniskt.
All information som rör ditt bostadsbolag finns alltid med dig. Oavsett om du behöver räddningsplanen, årsbudgeten, underhållsplanen (PTS) eller ansvarsfördelningstabellen, finns de aktuella dokumenten prydligt organiserade i mapparna i OmaRetta.
Du kan granska ditt bostadsbolags aktuella ekonomiska uppgifter och bläddra igenom inköpsfakturor i Ekonomi-delen som finns under styrelsemenyn i OmaRetta. Tjänstens tydliga visuella layout gör det enkelt att förstå bostadsbolagets ekonomomiska situation.
Städdag på gång eller tvättstugan under renovering? Lappen på anslagstavlan hör till det förflutna. Via OmaRetta kan du effektivt informera bostadsbolagets invånare om alla händelser. Vid behov kan du även rikta ditt meddelande till olika målgrupper.
När började egentligen fönsterrenoveringen, och när blir det gnisslande elementet i korridoren åtgärdat? OmaRettas uppföljning av ärenden säkerställer att du alltid har koll på ditt bostadsbolags kommande och avslutade reparationer samt andra uppgifter.
I förbrukningsuppföljningen kan du se hur mycket vatten och energi som används i ditt bostadsbolag. Problemområden blir snabbt synliga, vilket gör det betydligt enklare att planera och styra en effektivare energianvändning.
Till många frågor gällande boendet får du svar i OmaRetta -tjänsten. Tack vare tjänsten kan du glömma jakten på bokningslistan för bastuturer och vara säker på att ditt meddelande om den trasiga utebelysningen har lästs och åtgärdats.
Du kan också enkelt beställa de boendedokument du behöver. OmaRetta kan användas både på din mobil och dator, var och när du vill.
Att boka bostadbolagets gemensamma utrymmen, som bastutider, parkeringsplatser, tvättstugor eller till exempel grillplats, kan smidigt göras via OmaRetta. Boka din tid här.
Som boende eller aktieägare behöver du informera bostadsbolaget om nästan alla renoveringar som utförs i lägenheten. Ändringsanmälan görs enkelt via OmaRetta. Via tjänsten kan du också skicka felanmälningar och reparationsbehov i ditt hem. Gör en felanmälan här.
Beställ boenderelaterade dokument och intyg, såsom disponentintyg, bolagsordning eller utdrag ur husboken via OmaRetta. Du kan betala för beställda dokument med bankkoder eller via faktura. Via OmaRetta får du tillgång till de dokument du behöver snabbt. Beställ dokument här.
OmaRetta informerar dig om när och hur de renoveringar och andra arbeten som utförs i bostadsbolaget påverkar ditt hem och din vardag. Följ ditt bostadsbolags händelser här.
Alla boenderelaterade räkningar och betalningsinformation, såsom avgiftsbetalningar, användningsavgifter och vattenräkningar, sparas på OmaRetta under sidan ”Min ekonomi”. I tjänsten kan du även granska kommande betalningar och eventuella ändringar. Kontrollera din ekonomi här.
I Min ekonomi-sektionens ”Lån”-vy kan du se den lånedel som gäller för din lägenhet. Du kan bland annat se låne- och ränteinformation, saldo, amorteringsdatum och det senaste räntejusteringsdatumet.
Du kan granska ditt bostadsbolags vatten- och energiförbrukning samt utvecklingen av förbrukningsdata i OmaRetta-tjänsten. Följ förbrukningen här.
Gör en ankomst- och flyttanmälan för lägenheter som sköts av Retta Isännöinti via OmaRetta. Vi skickar de flyttuppgifter du anger till förvaltaren och, vid behov, även till fastighetsservicen. Gör flyttanmälan här.
I OmaRetta kan du också ge din åsikt om själva tjänsten, Retta Isännöinti, bostadsbolagets styrelses verksamhet eller hur väl underhållsarbeten genomförs. Du kan lämna feedback anonymt eller med ditt eget namn. Ge feedback här.