{{ result.type_rendered }}
Hos Retta Isännöinti har vi effektiva verktyg för att stödja det finska boendet genom lokal expertis och nationell köpkraft.
Effektiv upphandling ökar bostadsbolagets långsiktiga besparingar och minskar styrelsens arbetsbelastning.
Med Ador-tjänsten kan du spara 30–70 % på bostadsbolagets lånemarginal
Ador är ett unikt sätt att konkurrensutsätta bostadsrättsföreningens lånemarginal baserat på en digital process och fördelarna med massupphandling.
Med Retta Living-tjänsten sparar bostadsbolagen i genomsnitt 25 % av sina underhållskostnader för fastigheten.
Retta Living optimerar bostadsbolagets fastighetsunderhåll så att det görs i rätt tid och med rätt innehåll. Vid behov konkurrensutsätts fastighetens underhåll och städning.
Uppvärmning i kombination med underhållstjänster, vattenförbrukning, skatter och mindre reparationer utgör cirka 80 % av bostadsbolags regelbundna kostnader. Dessutom kan bostadsbolaget också ha lån eller planer på att ansöka om ett lån.
Disponenttjänsternas andel av kostnaderna är cirka 12 %. Vår målsättning är att påverka de ovannämnda stora kostnaderna i så hög grand att inbesparingarna som bäst motsavarar vårt arvode.
Värme och andra energikostnader utgör den största kostnaden för bostadsrättsföreningar. I våra Retta Plus-tilläggstjänster finns alternativ för att optimera kostnaderna och uppnå direkta besparingar.
Det är värt att mäta energieffektivitet! Den lagstadgade certifikatet ger jämförelseinformation och är ett viktigt dokument vid bostadsaffärer.
Opersonlig information om fastighetens energieffektivitet samt analys av kostnader för olika uppvärmningsalternativ.
Tjänsten syftar till att uppnå besparingar på varje komponent i elöverföringsräkningen för bostadsbolaget genom en riskfri faktureringsmodell.
Genom förbättringar av ventilationssystemet kan man ofta optimera fastighetens energiförbrukning och samtidigt minska koldioxidavtrycket.
En artificiell intelligensbaserad molntjänst justerar uppvärmningen optimalt baserat på behov och väderförhållanden. Den kan ge upp till 20 % besparingar på energiförbrukningen.
OmaRetta är en digital kanal för kommunikation mellan styrelsen, ägare och boende.
Den digitala tjänsten möjliggör elektroniska möten, så du kan delta i hanteringen av bostadsärenden även om du befinner dig på andra sidan världen – eller lika gärna från din egen soffa.
Inget mer utskrifter av e-post eller att springa runt med penna på dörren! Alla mötesuppgifter du behöver, även för distansmöten, finns i OmaRetta, och du kan också skriva under mötesprotokollen elektroniskt.
All information om din bostadsrättsförening följer alltid med dig. Oavsett om du behöver räddningsplanen, årsbudgeten, PTS-planen eller ansvarsdelningstabellen, väntar de uppdaterade dokumenten i ordning i OmaRetta:s mappar.
Du kan enkelt se din bostadsrättsförenings aktuella ekonomiska information och bläddra bland leverantörsfakturor i ekonomiavsnittet under styrelsemenyn i OmaRetta. Tjänstens tydliga visuella gränssnitt gör det lättare att förstå ekonomiska uppgifter.
Är det dags för städning eller tvättstugerenovering? Hej-hejdå lappar på anslagstavlorna hör till det förflutna: Genom OmaRetta kan du effektivt informera alla boende i din bostadsrättsförening om alla evenemang. Du kan även rikta dina meddelanden till specifika grupper vid behov.